Visa länkar ENDAST för de som inte är reggade. - Joomla! Forum - community, help and support


jag har lite problem med en sida som jag jobbar på. tanken är att alla ska regga sig innan de kommer åt webbshoppen. så långt är allt ok. men nu vill jag ändå ha en länk på förstasidan som heter webbshop som syns för dom som är oreggade men inte för de som är reggade. de ska ju få en egen länk som bara reggade kan se (fast med samma namn).

på det engelska forumet fick jag tips om en mambot som heter rokguest. den gjorde precis vad jag hade tänkt, men fungerade endast på innehållet sidorna och inte på länkar vilket är det som jag är ute efter..

några förslag?

/ emil

kan denna kodsnutt vara till nytta?

if($my->id > 0)
{
echo "en länk för medlemmar.";
}
else
{
echo "en länk för gäster.";
}

om besökaren är inloggad visas "en länk för medlemmar.", annat fall "en länk för gäster.". det är ju bara byta ut texterna mot dina länkar.





Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support