Horisontalt menysystem med mouseover effekt? - Joomla! Forum - community, help and support


jag är ute efter att ha ett menysystemet som ligger horisontelt
jag har lagt det horisontelt men vill piffa upp det lite stil med det som ligger på templatesen som hänger med joomla.

någon som kan hjälpa mig en bit på vägen, får inte rätt på detta för 5öre :(

testat med nedanstående, men det får jag inte alls att funka:

[i]a.mainlevel:link, a.mainlevel:visited {
  background: url("templates/god/link.gif") 0 0 no-repeat;
  ...
  }
a.mainlevel:hover {
  background-position: -285px 0;
  ...
  }
[i]

behöver jag göra något annat än att anropa "a.mainlevel:lin" och  "a.mainlevel:hover" min css för att ställa in hur länkarna ska visas?

tack på förhand.

hej hej

jag kör med templaten rhuk_solarflaire_ii  och min orginal css ser det ut så här :


a.mainlevel:link, a.mainlevel:visited {
display: block;
//background: url(../images/menu_bg.png) no-repeat;
        background: url(../images/menu_bg_ny2.png) no-repeat;
vertical-align: middle;
font-size: 11px;
font-weight: bold;
color: #ccc;
        //background-color: #ad3d31;
text-align: left;
padding-top: 5px;
padding-left: 18px;
height: 20px !important;
height: 25px;
width: 100%;
text-decoration: none;
}

a.mainlevel:hover {
       
background-position: 0px -25px;
text-decoration: none;
color: #fff;
        //background-color: #423d42;
}



jag använder orginalmenyn -- lodrät på vänster sida men jag antar att du kan flytta horisontellt om du byter plats på 0 och 25 raden som jag
markerat här ovanför, har inte testat själv men ska göra det snarast.





Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support