Marketplace och AdsManager länk till Primezilla - Joomla! Forum - community, help and support


hejsan, jag skulle behöva lite kod hjälp

det är 3st komponenter som du bör ha kännedom av: marketplace/primezilla och ads manager

marketplace och primezilla skapades hos http://www.joomster.com
adsmanager skapades hos http://www.jopmprod.com

marketplace och primezilla fungerar utmärkt ihop eftersom de är av samma skapare. marketplace är en slags annons component och primezilla är en slags privat meddelande component.

i marketplace, där man ser själva annonsen som någon har skapat, finns det en kontakt länk. vanliga fall leder den till den e-mail adressen som angavs vid registreringen. men med hjälp av primezilla kan man skicka ett privat meddelande som om man har en egen mail låda på sidan. detta är utmärkt för att slippa låta användarna lämna sidan och ha allting där tillgängligt istället.

ok

nu då med en annan annons component vill jag gärna ha det likadant. att länka till primezilla för att kunna skicka ett privat meddelande görs enkelt med en vanlig href länk.

problemet jag har är att jag kan inte få fram användarens namn automatiskt fältet som meddelandet ska skickas till, samt rubriken som har med annonsen att göra

marketplace använder sig av databas namnet $ad_user men det går ju förståss inte att använda från adsmanager som har sin egna speciella grej, vilket jag inte förstår vad namnet är på.

ok fint, då kanske du kan hjälp mig med hans ip nummer vid varje inloggning....  men det räcker nog vid bara ett tillfälle.

så här ser länken ut
index.php?option=com_primezilla&page=write&uname=username&subject=subject'>

där det är skrivet versaler ska det vara en variabel.

någon php kunnig som kan hälpa?  forumen på deras sidor är väldigt sega


tack

anledingen till att jag vill ha 2 olika annons komponenter är av den enkla anledningen för att jag kommer att ha 2 olika typer av användare. eftersom jag inte är smart nog att kunna begränsa markerplace så som jag vill den ska visas för respektive användartyp så är mitt enda alternativ att ha två olika typer av annons komponenter






Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support