Wat kan je nou precies met een Raspberry Pi? - Raspberry Pi Forums


hoi allemaal,

ik ben al enige tijd geïnteresseerd in een rp, maar ik blijf iedere keer de aanschaf uitstellen, omdat ik simpelweg me niet kan voorstellen wat ik er mee kan doen.

ik heb en der een aantal topics gelezen waar bijvoorbeeld praktisch het hele huis met een rp aangestuurd wordt, en dan krijg ik een beetje zo'n gevoel van "hoe zou ik in godsnaam iets met zo'n ding kunnen als het zo ingewikkeld is?"

toch blijf ik van alle kanten horen dat een rp in feite heel simpel is, en dat het bijna niet voor te stellen wat je er allemaal mee kan. daarom hoop ik dat iemand met meer ervaring mij hier wat wijzer kan maken on de toepassingen van een rp.

--------

om maar een baseline te geven (zodat mensen die eventueel willen reageren niet zoiets hebben van "waar moet ik beginnen") zal ik een tweetal toepassingen beschrijven die ik graag in mijn huis wil toepassen, waarvan ik vermoed/hoop dat ze met een rp ook te bereiken zijn.

het eerste het schakelen van licht - liefst via een app, maar dat bijzaak. laten om het makkelijk te maken zeggen: 1 led strip, alleen maar aan/uit-schakelen.

het tweede het gebruiken van de rp als nas-basis, waar je usb opslag in kan pluggen om de opslagcapaciteit te verhogen (ongeveer hetzelfde idee als dit project: brease)
zoiets mogelijk met een rp? wat voor een hardware daarvoor nodig (behalve de led strip, opslagapparatuur, etc. natuurlijk)?
zijn er (of wat zijn de beste) tutorials / tips&tricks / voorbeelden om zulke toepassingen voor elkaar te krijgen?
wat voor een case raden jullie aan, eventueel met geïntegreerde usb hub?
welke versie van de rp raden jullie aan, gezien de toepassingen die ik er mee wil uitvoeren?
er schieten me de komende uren vast nog een paar vragen te binnen, dus misschien dat ik die nog toevoeg.

alle tips zijn welkom, en worden gewaardeerd. hopelijk kunnen jullie van mij de zoveelste rp gebruiker maken.

tim


ps. dit topic heb ik ook gestart op tweakers, echter kreeg ik daar geen reactie, dus ik hoop dat dat hier wel lukt :)

hey tim

wat je wil zeker mogelijk met de rp.
voor de led strip(s) heb je verschillende tutorials zoals dezevan adafruit.

voor de nas heb je ook verschillende tutorials.
je kan hier best samba voor gebruiken.
tutorial

voor deze opstelling zou ik een rp 2b of b+ gebruiken, omdat je een internet connectie moet hebben. ;)

als je nog meer vragen hebt moet je ze maar vragen.

laurens


raspberrypi



Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support