wie kan mij helpen!!!


ik heb meerdere void`s gemaakt in mijn void loop.
nu wil ik graag van: void display_alarm_uit() naar startscherm_alarm_aan() gaan.
ik wil dus niet dat hij mijn void loop door loopt.

zie voor beeld

code: [select]
void display_alarm_uit()
{
 digitalwrite(led1, high);
  // clearscreen
 lcd.setcursor(0,0);
 lcd.print("                    ");
 lcd.setcursor(0,1);
 lcd.print("                    ");
 lcd.setcursor(0,2);
 lcd.print("                    ");
 lcd.setcursor(0,3);
 lcd.print("                    ");
 lcd.setcursor(0,0);
 
 // zet logo er in (pincode juist alarm uit)
 lcd.setcursor(0,0);
 lcd.print("********************");
 lcd.setcursor(0,1);
 lcd.print("*  pincode juist   *");
 lcd.setcursor(0,2);
 lcd.print("*   alarm uit   *");
 lcd.setcursor(0,3);
 lcd.print("********************");
 
 delay(5000);
 digitalwrite(led1, low);
 
 startscherm_alarm_aan(); //naar deze void moet hij heen gaan.

updated:moderator added code tags
 

eerst maar ff wat erminolgie duidelijk maken:
void = leeg. waar jij het on hebt (zodat ook anderen je snappen) heet een functie.

dus als je schrijft:
code: [select]

void functie() {
}

dan betekent dit dat je een functie hebt die niets teruggeeft.

als er bijvoorbeeld staat:
code: [select]

int functie(){
}

dan betekent dat dat je een functie hebt die een int teruggeeft maar geen parameters heeft

als er staat
code: [select]

int optellen(int x, int y) {
  return x + y;
}

dan heb je een functie die x en y optelt en het resultaat teruggeeft als int.

dan voor jouw programma:
elke arduino sketch heeft altijd een setup() en een loop() functie nodig. dat heeft te maken met bepaalde zaken die buiten jou omgaan gebeuren en zijn in in principe niet beïnvloedbaar.
binnen een sketch heb je dus altijd de loop die oneindig doorloopt. je moet dus een structuur opzetten van functies die vanuit de loop() worden aangeroepen. wel kun je rustig vanuit een functie weer een andere functie aanroepen.
maar als startscherm je hoofdscherm is, dan zou ik daarmee beginnen. als display_alarm_uit() een eenmailige functie zou zijn, kun je overwegen om deze vanuit de setup() aan te roepen. echter gezien het soort vraagstuk zou ik het nog niet te ingewikkeld maken voor jezelf. daarvoor meer ervaring nodig en op basis van jouw vraag ontbreekt die nogal enigzins.


Arduino Forum > International > Nederlands (Moderators: Jantje, JO3RI) > wie kan mij helpen!!!


arduino

Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support