IE 7 kan da bare pakke sammen. Den viser ikke baggrunds billeder. - Joomla! Forum - community, help and support


ak hvor den stinker den ie7

jeg har en header på http://www.morgenfruen.dk som virkede fint ie6 og ie5, på trods af @ ie aldrig har været stærk til @ rendere en side strict mode, så med lidt hjælp af en doctype = transitional ja så så det faktisk pænt ud ie

men

i ie 7 vises baggrundsgrafik/bileder en box kun hvis der er indhold kassen.

jeg har lavet en header der ser sådan ud

code: select all

<div id="header1">
         <div id="header2">
            <div id="logo">
               <div id="header3">
                  <div id="header4">
                     <div id="topmenu" align="left"> <?php mosloadmodules("topmenu", -1); ?> </div>
                     <div class="clr"></div>
                  </div>
               </div>
            </div>
         </div>
       </div>


header1 tegner øverste højre hjørne, header2 øverste venstre hjørne.
logo er et grafisk logo der placeres midt kassen, og header3 er nederste højre hjørne og header4 er nederste venstre hjørne.

indholdet er givet af topmenuen.

det der så er noget bræk ie 7 er @ boksen 100% ikke bestemmes af tekst og grafik men kun af teksten. så hvis min topmenu kun består af 30 tegn så er headeren kun 30 tegn bred, og hvis min topmenu ikke indeholder noget som helst så vises grafikken overhovedet ikke.

i kan se nedenunder hvordan det ser ud firefox (og ie6) og hvordan det nu ser ud ie7

nej hvor er jeg træt af internet explorer.

hej hgr,

løsning:

tag en backup af din olive_css.css -> "ftp server sti: /templates/hg_morgenfruen/css/olive_css.css"

ret nu olive_css.css ->  " ftp server sti : /templates/hg_morgenfruen/css/olive_css.css"

sådan ser det ud nu:

code: select all


#logo {
   float: left !important;
   float: none;
   width: 100%;
}



ret til:

code: select all

#logo {
   float: left !important;
   float: none;
   width: 977px;
}



ps: width: 977px; (de 977 er blot mit gæt - set denne værdig til det som passer bedst)

så tror jeg @ den sidder jeg skabet!

done ?  8)





Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support