Thinclient? - Raspberry Pi Forums


hi,

ik ben helemaal nieuw in de rasberry pi wereld.
ik bezit er ook nog geen een omdat ik in het verleden hier totaal geen toepassing voor had.

nu zit ik te denken:
wij werken hier op een bedrijfsnetwerk met een aantal servers, een werkplekken.
99% van de gebruikers werkt via een thinclient op een van onze terminalservers.
een gemiddelde thinclient kost altijd nog €350,-

kan de rasberry pi hiervoor ingezet worden?

ik heb er geen ervaring mee.

als ik met google zoek naar "thin client raspberry pi", dan vind ik wel wat projecten, zoals de "raspberry pi thin client project" en "berryterminal". wellicht zijn dat opties.

ik betwijfel echter of er een out-of-the-box oplossing beschikbaar met dezelfde stabiliteit en/of support als een professionele oplossing. ofwel je moet zelf echt weten waar je aan begint en hoe je het één en ander inpast en optimaliseert, ofwel je bent nog steeds gebonden aan de meerkosten, maar ook meerwaarde, van een professioneel-ondersteunde oplossing.


raspberrypi



Comments

Popular posts from this blog

opencv3, tbb and rasp pi 2 - Raspberry Pi Forums

small ethernet problem - Raspberry Pi Forums

Multithumb configuration params not working? - Joomla! Forum - community, help and support